Tuesday, May 19, 2015

Psst....!!! kulit muka korang jenis ape???

Hasil jari-jemari : Unknown at 8:42 AM
Ok Jom kita check sama ada kulit kita jenis 
normal, berminyak, kering atau kombinasi.
 Barulah boleh kita pilih pencuci muka yang bersesuaian dan tidak ditipu penjual yang mahukan keuntungan semata & 1 more thing klu kite nak make up tu blend cantik kat muka kite, kena la mula dari basic apa yang kite pakai,kena pilih betul2..
if masih lg xpasti uolls bley call/ws nyonya,ok !
  1. Kering: Kulit kering selalu berasa ketat dan mungkin disertai garis-garis halus. Porinya lebih kecil tetapi kulit terasa kering dan kasar jika disentuh. Keperluan utama kulit jenis ini adalah menabahkan kelembapan dan menghidratkan semula kulit bagi mengurangkan kedutan  dan pengelupasan.
  2. Kulit Normal : Kulit normal kelihatan licin, halus serta mempunyai nada kulit yang sihat. tekstur kulitnya yang halus dan porinya tidak ketara. Tumpuannya  adalh mengekalkan  keseimbangan supaya kulit kekal sihat.
  3. Kulit Berminyak : Ciri-ciri kulit berminyak adalah ketara; pori-porinya kasar dan kulit kelihatan berminyak. Sebum berlebihan menyebabkan pori tersumbat dan berjerawat. Tumpuannya adalah untuk mengawal penghasilan sebum dan membersihkan pori yang tersumbat dengan kotoran dan minyak berlebihan.
  4. Kulit Kombinasi : Jenis kulit inin agak lazim. Kulit jenis ini agak normal kecuali kawasan T-Zone adalah berminyak sementara kawasan lain di muka adalah kering atau normal. Tumpuan bagi kulit jenis ini adalah memastikan kulit sihat dan sembang dengan menghidratkan kawasan keringdan mengawal tempat yang berlebihan minyak.
Sekarang bolehkah anda kenalpasti jenis kulit anda? 
Memilih penjagaan kulit yang betul dan fokus kepada regimen 
penjagaan kulit yang betul akan menghasilkan keputusan yang terbaik. 

 

Copyright © 2015 Design by Kudeen M.A.R.F